Powrót

Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem

e-mail: katarzyna.bujnowska12@gmail.com

22.06.2020 r. 

Drodzy Uczniowie

Dziś proponuję temat: Znane polskie pomniki. Wybrane zabytki. 

Proszę zapoznać się z terminami: zabytek, fasada, plan budowli, faktura, kompozycja, przewodnik. 

Proponuję również zajrzeć na stronę internetową www.tripadvisor.com, Pomniki i posagi w Polsce Centralnej. Wybrane dzieła są niesamowicie ciekawe i warte obejrzenia.

15.06.2020 r.

Drodzy Uczniowie

Dzisiaj proponuję temat lekcji: Porównanie rzeźb z innymi dziełami w przestrzeni. 

Proszę zapoznać się z rozdziałem w podreczniku : Formy w przestrzeni- instalacje s. 56-58

Proponuję również zajrzeć na stronę internetową www.niezlasztuka.net, 

gdzie obejrzeć można 15 najciekawszych rzeźb z różnych zakątków świata. 

08.06.2020 r.

Temat: Instalacje o określonym przesłaniu ( zapobieganie przemocy, uzależnieniom od używek, komputera, zapobieganie niewłaściwym nawykom żywieniowym. 

Proszę zapoznać się z rozdziałem w podręczniku: Formy w przestrzeni s. 56-58.

Jako pracę na ocenę, dla chętnych uczniów proszę wykonać:prezentację w dowolnym programie komputerowym lub pracę plastyczną w formie plakatu, która ilustruje jak zapobiegać uzależnieniem od używek, komputera lub zwalczanie niewłaściwych nawyków żywieniowych.Na prace czekam do dnia 15.06.2020 r.

25.05.2020 r.

Drodzy Uczniowie! 

Temat: Wachlarz możliwości. 

Korzystając z najpiękniejszych dni w roku, proponuję wybrać się do najbliższej okolicy, znaleźć ciekawe miejsce i sfotografować. Może to być drzewo, roślina, zabytek, kapliczka... 

Zdjęcia proszę wysłać na mój kontakt do dnia 02.06.2020

18.05.2020 r.

Drodzy Uczniowie

Temat, który dziś proponuję, to Powtórzenie wiadomości. Kolorowe zamki i pałace. 

Proszę zapoznać się z tematem w podręczniku O sztuce w przestrzeni, s. 54-58

Jako pracę plastyczną na ocenę proponuję odnaleźć w dostępnych źródłach reprodukcje znanego artysty, który tworzył obrazy w sposób realistyczny. Waszymi zadaniem jest namalować, narysować interpretację tego obrazu czyli, np. zmienić trochę kształty na, np. geometryczne, zamienić kolory, uprościć. Jest to praca dla chętnych uczniów, oczywiście na ocenę. Proszę podać autora i tytuł dzielą, który był inspiracją. Na pracę czekam do dnia. 25.05.2020

11.05.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości o barwie. Kolorowe zamki i pałace. 

Drodzy Uczniowie! 

Bardzo proszę o zapoznanie się z tematami w podręczniku : Tajemnice barw s18-39 i O sztuce komponowania s 32-38.

Proponuję również obejrzeć film w aplikacji YouTube: Jak malować- lekcja o barwach. Malujemy. 

Dla chętnych: proszę namalować farbami plakatowymi lub akwarelami obraz na białej kartce dowolnego formatu. Temat dowolny. 

04.05.2020 r. 

Temat: W poszukiwaniu prawdy. Nastrój portretowanej osoby- różne oblicza prawdy. Portret lub autoportret. 

Drodzy Uczniowie! 

Proszę o przeczytanie w podręczniku rozdziału W poszukiwaniu prawdy s. 107-109.

Proszę również zwrócić uwagę na pojęcia:

- portret, autoportret, realizm, rzeczywistość. 

Na stronie internetowej https://pl.wikipedia.org/wiki/Autoportrety_Vincenta_van_Gogha  obejrzyjcie zbiór autoportretow Vincenta van Gogha. 

Jako ćwiczenie plastyczne proponuję dowolną techniką ( polecam również spróbować popracować w granicznych programach komputerowych) wykonać portret lub autoportret. 

Pracę proszę wysłać na mój kontakt do 15.05 2020 r 

27.04.2020 r.

 Temat:W poszukiwaniu ideału. Różne oblicza piękna. 

Drodzy Uczniowie! 

Bardzo proszę o przeczytanie rozdziału 28 "W poszukiwaniu ideału" S. 104-106

Proszę obejrzeć w podręczniku reprodukcje przedstawiające ideał piękna w rzeźbie i malarstwie różnych okresów w sztuce. 

Przyjrzycie się malarstwo Leonardo da Vinci, wybranym rzeźbom starożytnej Grecji i Rzymu w podręczniku i wybranych źródłach. Zastanówcie się, proszę, czy powyższe dzieła sztuki są ideałami piękna, jeśli tak, to dlaczego, jeśli nie, to dlaczego? 

20.04.2020 r.

Temat: Bogactwo wnętrza średniowiecznej katedry. Projekt rozety lub witraża. 

Drodzy Uczniowie! 

Proszę o zapoznanie się z treścią 27 rozdziału w podręczniku "Spacer po katedrze" s. 98-102 . 

Proszę zwrócić uwagę na fotografie przedstawiające witraże i rozety. 

Proponuję również zobaczyć pracę witrażowe Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera na stronie internetowej https://barwyszkla.pl o witrażach Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera. 

Proszę zaprojektować  rozete lub witraż. Technika i format dowolne. 

Pracę plastyczną proszę przesłać w formie fotografii na mój kontakt do dnia 30 kwietnia 2020. Również pytania dotyczące tematów lekcji lub prac do wykonania na ocenę proszę kierować :e-mail: katarzyna. bujnowska 12@gmail.com lub Messenger Kasia Bujnowska Radom

06.04.2020 r.

Temat: Średniowieczna architektura podziwiana i odkrywają z drona. 

Drodzy Uczniowie! 

Bardzo proszę o przeczytanie rozdziału Widok z drona s. 88-93.

Zwróć uwagę na czas trwania sztuki romańskiej i gotyckiej w Europie i w Polsce oraz na charakterystyczne cechy architektury romańskiej i gotyckiej. 

Proszę o wykonanie dowolną techniką pracę plastyczną przedstawiającą dowolną budowle z okresu średniowiecza. Pracę proszę zachować do oceny. 

30.03.2020 r.

Temat: Wierzenia, mity, ważne wydarzenia, codzienne przedmioty starożytnych Greków i Rzymian odkrywane przez archeologów. 

Drodzy uczniowie. 

Proszę o przeczytanie rozdziału w podręczniku: Okiem archeologa, s. 79-83.

Proszę również zwrócić uwagę na zagadnienia:

-archeologia

-archeolodzy

-mozaika

-ceramika

-sztuka starożytnej Grecji

-sztuka starożytnego Rzymu

Chciałabym zaproponować Wam wykonanie mozaiki z dowolnych materiałów, np .papier kolorowy, folia na formacie A4. 

Wykonaną pracę plastyczną proszę zachować do oceny. 

Pozdrawiam Katarzyna Bujnowska. 

poniedziałek - 23.03.2020 r.

Drodzy uczniowie. 

Proszę, aby każdy z Was w ramach zajęć z plastyki zilustrował dowolną techniką plastyczną fragment omawianego ostatnio wiersza.

Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Bujnowska